شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر عامری

افزایش الزامات ایمنی سازه‌های دریایی استان بوشهر

پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
0
افزایش الزامات ایمنی سازه‌های دریایی استان بوشهر
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به تعدد سکوهای ثابت و متحرک مستقر در آب های استحفاظی استان بوشهر، افزایش نظارت ها بر الزامات ایمنی و زیست محیطی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام گرفت.
افزایش الزامات ایمنی سازه‌های دریایی استان بوشهر

محمد شکیبی نسب با تاکید بر افزایش نظارت زیست محیطی و الزامات ایمنی بر سازه‌ های دریایی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به رعایت الزامات و استانداردها در حوزه ایمنی و زیست محیطی توسط سکوهای مستقر در آبهای استحفاظی استان بوشهر، افزایش نظارت ها از سال گذشته در دستور کار این اداره کل قرارگرفت.
وی افزود: در این راستا و طی یکسال گذشته تا کنون در مجموع تعداد پنج بازرسی صورت گرفت که شامل سه بازرسی از سکوهای متحرک ، بازرسی از یک فروند شناور فرآورشی و یک بازرسی نیز از سکوی ثابت توسط کارشناسان این مجموعه انجام شده است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهراضافه کرد: در جدیدترین اقدام نیز شناور فرآورشی CYRUS در منطقه نفتی لایه مرزی در مرز مشترک با قطر توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مورد بازرسی قرار گرفت.
شکیبی نسب در خصوص موارد بازرسی در این پایش ها عنوان کرد: از جمله موارد بازرسی در این نظارتها می توان به بررسی تجهیزات نجات در دریا، تجهیزات تشخیص و مقابله با آتش، تجهیزات ناوبری، موارد مربوط به محیط زیست، آمادگی برای حالت اضطراری، تجهیزات موتور خانه و الزامات سازه ایی اشاره کرد.
گفتنی است، در حال حاضر تعداد ۲۰ سکوی متحرک و ۸۰ سکوی ثابت نفتی در آب های استحفاظی استان بوشهر مستقر هستند