شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر عامری

تردد شناورها در بنادر استان بوشهر ۸ درصد افزایش یافت

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶
0
تردد شناورها در بنادر استان بوشهر ۸ درصد افزایش یافت
محمد مهدی بنچاری در نشست بررسی وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در راستای توسعه بندر بوشهر و تخلیه و بارگیری کالا در این بنادر صورت گرفته است.
تردد شناورها در بنادر استان بوشهر ۸ درصد افزایش یافت

وی بیان کرد: تردد شناورها در بنادر استان بوشهر طی شش ماه نخست امسال با رشد هشت درصدی از سه هزار و ۸۰۰ شناور در سال قبل به چهار هزار و ۱۰۰ شناور در سال جاری رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر جلوگیری از فعالیت شناورهای بدون هویت در استان، خاطرنشان کرد: هزار و ۲۰۰ شناور بدون هویت در استان بوشهر شناسایی شده است و این شناورها تا پایان آبان‌ماه برای ثبت هویت خود فرصت دارد.

وی با اشاره به انجام بیش از نیمی از تجارت دریایی کشور از طریق بنادر استان بوشهر، بیان کرد: طی نیمه نخست امسال ۸۲ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

بنچاری از افزایش ۵۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۵۶ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده بود.

وی همچنین از کاهش رسوب و ماندگاری کالا در بنادر استان خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر دارای رتبه نخست کشور در زمینه تجارت دریایی است.