شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر عامری

جناب آقای دکتر احمدی نژاد : بیست هزار میلیارد ریال جهت تقویت صنایع داخلی به بانک صنعت ومعدن اختصاص یافت

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹
0
جناب آقای دکتر احمدی نژاد : بیست هزار میلیارد ریال جهت تقویت صنایع داخلی به بانک صنعت ومعدن اختصاص یافت
جناب آقای دکتر احمدی نژاد :  بیست هزار میلیارد ریال جهت تقویت صنایع داخلی به بانک صنعت ومعدن اختصاص یافت جناب آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم در مراسم بزرگداشت روز صنعت ومعدن که صبح روز شنبه 12/4/1389 در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت : « من از دکتر بهمنی تقاضا کردم که مبلغ 2 میلیارد دلار معادل 20 هزار میلیارد ریال برای پشتیبانی از صنعت داخلی به بانک صنعت ومعدن اختصاص دهند و ایشان پذیرفتند » .
به گزارش روابط عمومی در این همایش که با حضور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، وزیر محترم صنایع و معادن ،وزیر مسکن و شهرسازی صنعتگران و همچنین مدیرعامل ، قائم مقام و تنی چند از مدیران محترم بانک برگزار شد جناب آقای دکتر احمدی نژاد افزود : « همه از موانع و مشکلات مطلع هستیم و آنرا می دانیم و با وجود مشکلات یاد شده ، این پیشرفت صنعتی واقعاً موجب افتخار ملت ایران است » .
رئیس جمهور محترم با بیان این که 4 سال پیش صادرات صنعتی ما سالانه 6 میلیارد دلار بود یادآور شد : « سال گذشته صادرات ما به 18 میلیارد دلار رسید، یعنی 50 سال صادرات به 6 میلیارد دلار رسیده بود اما با همت و توان شما طی 4 سال به 18 میلیارد دلار رسیده است » .
در این مراسم ، جناب آقای دکتر بهمنی رئیس کل محترم بانک مرکزی نیز ضمن تأکید بر اختصاص مبلغ دومیلیارد دلار به بانک صنعت ومعدن گفت : « بر اساس برنامه ریزی های انجام شده شرکت های سرمایه گذاری بانک ها در سال جاری واگذار شده و منابع آن در اختیار بخش تولیدی کشور قرار خواهد گرفت » .
وی برنامه ریزی جهت وصول مطالبات و کمک به حل بنگاه هایی که جهت بازپرداخت بدهی خود دچار مشکل هستند را از برنامه های آتی بانک مرکزی بر شمرد و بیان داشت : « از این پس 90 درصد منابع ما در اختیار بخش صنایع تولیدی کشور اختصاص خواهد یافت » .
در این مراسم جناب آقای مهندس محرابیان وزیر محترم صنایع و معادن به تشریح آمار عملکرد بخش صنایع و همچنین میزان صادرات کشور در مقایسه با سال های گذشته و کشورهای دیگر پرداخت و رؤسای محترم کمیسیون های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بحث پیرامون چالش های موجود در « بخش تولید » پرداختند.
یادآور می شود که در انتهای مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن لوح های تقدیر و تندیس های یاد بودی به برگزیدگان بخش صنعت و معدن کشور اهداء گردید.