شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر عامری

وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس معرفی شدند

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
0
وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس معرفی شدند
وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس معرفی شدند

رئیس جمهور پس از انتخاب دوباره اش از سوی مردم برای ادامه دولت تدبیر و امید در داوزدهمین دوره ریاست جمهوری، از جوان تر شدن کابینه به منظور تحرک و پویایی بیشتر خبر داد؛ موضوعی که از همان آغاز با گمانه زنی هایی درباره انجام تغییرات در کابینه دوازدهم مواجه و هر روز خبر جدیدی از چگونگی تفاوت های کابینه دولت دوازدهم با دولت یازدهم در رسانه ها منعکس شد.


به گزارش «تابناک»؛ پس از رئیس جمهور، «محمد علی نجفی» که وظیفه مشاورت روحانی و ریاست کمیته فرهنگیان ستاد او در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری را بر عهده داشت، علاوه بر جوانگرایی در کابینه، به موضوع تغییرات 50 درصدی کابینه دوازدهم نسبت به دولت قبل اشاره کرد.

اکنون که تنها دو هفته تا برگزاری مرام تنفیذ و سپس تحلیف رئیس جمهور باقی مانده است، گمانه زنی ها درباره کابینه دوازدهم به اوج خود رسیده و هر روز خبر تازه ای از تغییرات احتمالی در رسانه ها مختلف منتشر می شود.

علاوه بر این مسأله، برخی از وزیران پیشاپیش از چگونگی حضور خود و یا عدم حضورشان در دولت آینده سخن گفته اند. مثلا «محمود واعظی» از وزارت ارتباطات خداحافظی کرده، ولی تأکید دارد که حتما در جایگاه دیگری در دولت دوازدهم حضور خواهد داشت که احتمالا ریاست دفتر رئیس جمهور خواهد بود.

همچنین «فخر الدین احمدی دانش آشتیانی» وزیر آموزش و پرورش به تازگی گفته است، در کابینه دوازدهم حضور نخواهد داشت و دلیل این مسأله را هم به رئیس جمهور گفته است. البته دانش آشتیانی به دلیل حواشی که از ناحیه فعالیت های اقتصادی شرکت سابقش و دخترش در انتخابات ریاست جمهوری برای روحانی ایجاد شد، پیش بینی می شد که در کابینه آینده جایی نداشته باشد.

از طرفی هم «حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حضور خود در کابینه دوازدهم مردد است و این موضوع را به دلیل فشار برخی رسانه ها به او در دوران وزارتش عنوان کرده است؛ موضوعی که به نظر می آید، سرانجام منجر به عدم حضور قاضی زاده هاشمی در دولت دوازدهم نشود.

در حالی که گمانه زنی های مختلفی در خصوص کابینه دوازدهم در رسانه های مختلف منتشر می شود، لیست ابتدایی «حسن روحانی» برای کابینه دوازدهم که به احتمال فراوان بخش زیادی از کابینه آینده را تشکیل خواهد داد

 

لیست وزرای پیشنهادی روحانی برای دولت دوازدهم

 

 

۱- وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:سیدمحمد بطحائی
۲- وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات:محمد جواد آذری جهرمی
۳- وزیر پیشنهادی اطلاعات:سید محمود علوی
۴- وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی:کرباسیان
۵- وزیر پیشنهادی امور خارجه:محمد جواد ظریف
۶- وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:حسن قاضی زاده هاشمی
۷- وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:علی ربیعی
۸- وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:محمود حجتی
۹- وزیر پیشنهادی دادگستری:سید علیرضا آوایی
۱۰- وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:امیر حاتمی
۱۱- وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:عباس آخوندی
۱۲- وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت:محمد شریعتمداری
۱۳- وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:سید عباس صالحی امیری
۱۴- وزیر پیشنهادی کشور:عبدالرضا رحمانی فضلی
۱۵- وزیر پیشنهادی نفت:بیژن نامدار زنگنه
۱۶-وزیر پیشنهادی نیرو:حبیب الله بیطرف
۱۷- وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:مسعود سلطانی فر