شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر عامری

چهاردهمین همایش صنایع دریایی

سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
0
چهاردهمین همایش صنایع دریایی
چهاردهمین همایش صنایع دریایی و دومین همایش بررسی و پیشگیری از سوانح دریایی و نیز نمایشگاه صنایع دریایی و صنایع وابسته 5 الی 9 دی ماه امسال برگزار می‏شود.
چهاردهمین همایش صنایع دریایی

دبیر چهاردهمین همایش صنایع دریایی با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی انجام‏شده با مرکز نمایشگاه‏های بین‏المللی تهران این سه رویداد دریایی از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری ارگان‏های دریایی طی روزهای پنجم تا نهم دی ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‏های بین‏المللی تهران برگزار خواهد شد.

دکتر محمدسعید سیف درباره دلایل برگزاری این دوره از همایش در تهران گفت: طی چند سال گذشته همواره همایش و نمایشگاه دریایی در بنادر و شهرهای ساحلی کشور برگزار شده بود که زمینه مناسبی را برای آشنایی بیشتر با فعالیت‏های در دست انجام صنایع دریایی در این مناطق فراهم می‏آورد؛ اما درعین‏حال، طی دو سال گذشته پیشنهادها و درخواست‏های زیادی از سوی مراکز و ارگان‏های دریایی دریافت شد که یک دوره در تهران برگزار شود.

وی افزود: برگزاری همایش و نمایشگاه دریایی در تهران فرصت بیشتری برای حضور مدیران ارشد کشور، وزرا، مسؤولان و نمایندگان مجلس فراهم می‏سازد و انتظار می‏رود امکان طرح جدی‏تر مسایل و مشکلات صنایع دریایی کشور با مسؤولان فراهم شود.

دکتر سیف همچنین با اشاره به اقدامات انجام‏شده در جهت اجرای قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی طی چند ماه گذشته، گفت: برگزاری چندین جلسه شورایعالی صنایع دریایی امید به بهبود شرایط موجود صنعت دریایی در کشور را تقویت کرده؛ و انتظار می‏رود در همایش چهاردهم زمینه‏های بهره‏برداری بهتر از این فرصت فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دومین همایش بررسی و پیشگیری از سوانح دریایی همزمان با چهاردهمین همایش صنایع دریایی گفت: با توجه به بروز سوانحی چون غرق کشتی کوشا - یک و اتوبوس دریایی طی یکسال گذشته، درخواست‏های زیادی در مجامع و محافل دریایی برای بررسی کارشناسی و جدی‏تر این سوانح و یافتن راهکارهای جلوگیری از حوادث مشابه مطرح شده؛ که امیدواریم در همایش سوانح دریایی بتوان در قالب مقالات و میزگردها به بررسی این موضوعات پرداخت.

دبیر چهاردهمین همایش صنایع دریایی همچنین برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی و صنایع وابسته در تهران را فرصتی برای حضور گسترده و معرفی جدی توانمندی‏های صنایع دریایی به مسؤولان، رسانه‏ها و افکار عمومی دانست و ابراز امیدواری کرد که با استقبال ارگان‏ها، مراکز و شرکت‏های دریایی داخلی و خارجی بتوان در این جهت گام برداشت.

دکتر سیف برگزاری چهاردهمین همایش صنایع دریایی در سال «تولید ملی؛ حمایت از کار و سرمایه ایرانی» را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به برگزاری این رویدادها در دهمین ماه سال، عملکرد کارفرمایان، ارگان‏ها و مراکز عمده دریایی کشور در ماه‏های آینده به گونه‏ای باشد که بتوانند کارنامه‏ای روشن از توجه به توان داخل و ارائه کار و سفارش به سازندگان داخلی را در جریان همایش ارائه دهند.

وی همچنین با اشاره به تمدید مهلت دریافت مقالات همایش توسط کمیته علمی تا 31 مردادماه اشاره نمود و  یادآور شد: صنایع کشتی‏سازی، صنایع فراساحل و تکنولوژی آب‏های عمیق، صنایع دریایی و امور دفاعی، کاربرد فناوری‏های نوین در صنایع دریایی، مواد و تجهیزات دریایی، الکترونیک و مخابرات دریایی، اقیانوس‏شناسی و هواشناسی دریایی، حمل‏ونقل دریایی، مدیریت دریایی و برنامه‏ریزی، قوانین، استانداردها و کنوانسیون‏های بین‏المللی، اقتصاد و دریا، بررسی و پیشگیری از سوانح دریایی، چالش‏های پیش‏روی صنایع دریایی، امنیت و ایمنی در دریا، حفاظت از محیط زیست دریایی، امور سیاحتی و گردشگری دریایی، بنادر و مناطق ویژه اقتصادی وناوگان ماهیگیری و صنایع وابسته محورهای این همایش را شامل می‏شود.