شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر عامری

تاریخچه تلاش بندر

شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر گروه 64 به شماره ثبت 293

(سهامی خاص )

سال تأسیس   1360

محل فعالیت : استان بوشهر

تنگستان ، بخش ساحلی (بندر عامری)

 

بنام خدا

سپاس خداوند یکتا را که قادر است و مطلق و خداوندی که با قدرتش قادر به اجرا شدیم و با نعمتش متنعم،شکرت بر همگان واجب است و بر ما نیز واجبتر.

از دست و زبان که برآی / کز عهده شکرش به در آید.

خدا را شاکریم که بار دیگر بار گران تقدیر از زحمتکشان عرصه کار و اشتغال اهم مردم این مرز و بوم را به سر منزل مقصود برسانیم

 از رهبر فرزانه، مقتدر و معظم انقلاب اسلامی ، دولت محترم ، مجلس شورای اسلامی و مدیران عالی مقام عرصه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بنادر و دریانوردی کشور سپاسگذاریم.

بدون تردید اگر حمایت مسئولین عالی رتبه کشوری نبود صنعت کشورمان نمیتوانست با این شکوه و عظمت به عرصه ظهور برسد.

صنعت کشتی سازی از صنایع مادر محسوب میشود و میتواند عامل توسعه صنعتی و اقتصادی هر کشور و زمینه ای برای رشد دیگر صنایع بویژه صنایع بالا دستی خود باشد.

اگر چه صنعت کشتی سازی از قدمت طولانی در کشورمان برخوردار است اما سهم ایران علیرغم داشتن سه هزار کیلومتر مرز آبی به دلایل مختلف از این صنعت بسیار ناچیز است ، البته از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تحولات شگرفی در صنعت کشتی سازی ایجاد شده که ساخت و به آب اندازی کشتی اقیانوس پیما در سال 89 و سفرهای موفق این کشتی به بنادر مختلف کشورهای خارجی و همچنین پیشرفت و سرعت بخشیدن پروژه های ساخت کشتی های باری و نفتکش و غیره در داخل کشور بسی جای خوشبختی است و شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر هم علاوه بر ساخت شناورهای فایبرگلاس در زمینه ساخت شناورهای فلزی از سایرین عقب نمانده  است و با اندک سرمایه توانسته این تحول را ایجاد نماید ، ولی کافی نیست زیرا آنطوریکه به صنایع خودرو سازی و مشابه آن توجه میشود شایسته است  به صنعت کشتی سازی  نیز توجه خاصی مبذول گردد که یقیناً بستر مناسبی در تحقق و توسعه فناوری صنایع دریایی ایجاد خواهد شد.

برای مثال کشور کره جنوبی که هم اکنون یکی از مدعیان ساخت کشتی در جهان است حدود     سی سال پیش  و همزمان با برخی از شرکتهای داخلی کشورمان تأسیس شدند ، اما این شرکتها اکنون به نقطه اوج رسیده و علاوه بر تأمین نیازمندیهای خود کشتی های اقیانوس پیما را در کمترین زمان تولید و صادر مینمایند. در صورتیکه تکنولوژی و دانش ما کمتر از کشورهایی مانند کره نبوده و هم اکنون از نیروی کافی و مهندسین خبره که قادر به انجام پروژ های عظیم هستند برخوردار هستیم و استان بوشهر که دارای مرز آبی 650 کیلومتر با داشتن منابع غنی نفت ، گاز ، اسکله ها و سکوهای نفتی و گمرکات موجود در بنادر می طلبد که  صنعت کشتی سازی مدرن جهانی در این استان  که در کشور حالت محوریت دارد بیش از هر زمان فعال گردد.

 

 

لیست اعضاء هیئت مدیره  شرکت

 

به موجب صورتجلسه هیأت مدیره خانم بتول لطیفی به سمت رئیس هیأت مدیره و آقای سید فاضل لطیفی به عنوان نائب رئیس هیأت مدیره و آقای سید حمید بهرامی به سمت منشی و همگی به عنوان  اعضای اصلی هیأت مدیره  و آقای عبدالغنی لطیفی به عنوان عضو علی البدل و آقای رضا صفری به سمت مدیر عامل (خارج از اعضاء) برای مدت دو سال انتخاب شدند

خانم فاطمه لطیفی و آقای سید جلیل لطیفی به ترتیب به عنوان بازرسین اصلی و علی البدل برای مدت یک سال انتخاب شدند.

کلیه اوراق و اسناد تعهد آور از قبیل چک ، سفته و برات مشترکاً به امضاء آقای رضا صفری و خانم بتول لطیفی همراه با مهر شرکت معتبر می باشد.

به موجب ماده 49 قانون کار جمهوری اسلامی ، طرح طبقه بندی مشاغل شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر با همکاری یک شرکت مشاوره فنی  تهیه و مراحل بررسی آن توسط اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان تأیید و به اجرا گذاشته شده که در منطقه کمتر شرکتی مبادرت به این اقدام نموده است.

سابقه شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر

1- شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر از سال 1360 تأسیس و فعالیت خود را ابتدا در زمینه ساخت شناورهای چوبی صیادی و باری آغاز و در این راستا موفقیت بسیار خوبی را در زمان خود کسب نمود.

این مجموعه با انگیزه ارتقاء روحیه خودباوری در کشور و ایجاد کانونی برای تعامل و تشکل نخبگان بویژه در بخش ساخت انواع شناورها و تعمیرات و با ایجاد بستری مناسب برای تحقق و توسعه در فناوری های پیشرفته افتخار دارد موقعیت های خود را به اطلاع فرهیختگان جامعه رسانده و حتی الامکان تمامی علاقمندان و فعالان عرصه دریا را در موفقیت های آینده خود سهیم نماید.

شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر با پتانسیل موجود در زمینه ساخت و تعمیر کشتی فایبرگلاس و فلزی فعال میباشد.

 

 

 

 

فعالیت ها و توامندیها :

1- با پیشرفت تکنولوژی در کشور و نیاز منطقه با توجه به اخذ تجارب مدیران و متحصصین این شرکت در زمینه ساخت شناورهای  صیادی و باری موفق گردید که فعالیت های نوینی را در جهت ساخت شناورهای فایبرگلاس در تناژ مختلف و تعمیرات شناور ایجاد نماید  و از سال 76 موفق به اخذ مجوز ساخت و تعمیرات شناورهای فلزی از سازمان صنایع و معادن گردیده است.

2- طراحی و تولید شناورهای صیادی و باری فایبرگلاس در سالهای اخیر بیشترین فعالیت را داشته که بدیونسیله پروژه های ساخت شناورهای فایبرگلاس و فلزی به تفکیک به اطلاع میرساند

خدمات پس از فروش :

  • بازدید و بررسی بدنه های زیر آبی، پروانه و ساختمان کل کشی
  • بازدید و بررسی امکانات مخابراتی وسایل کمک ناوبری، عمق یاب، قطب نما و غیره
  • دید و بررسی ایمنی و کنترل صدمات (وسائل آتش نشانی و غیره)
  • بازدید و بررسی وسائل و امکانات نجات در دریا (قایق نجات بادی، جلیقه نجات،

فشفشه ها، منور ها، فرستنده های SART، EPRIB)

  • بازدید و بررسی موتور، مخازن، جرثقیل، امکانات رانش و کنترل هدایت کشتی
  • بازدید و بررسی چراغهای راه (ناوبری و عملیاتی) طنابها و استانداردهای آنها
  • بازدید و بررسی امکانات تدارکاتی
  • تعمیرات ، تأمین و نگهداری
  • تعمیر انواع کشتی و شناوردریایی درون آب و خارج از آب
  • تأمین قطعات و تعمیرات موتور ، ژنراتور و وسایر دستگاههای رانش کشتی
  • تأمین سرویس وسایل کمک ناوبری ، رادیویی و مخابراتی ، چراغهای راه و عملیات
  • تأمین وسایل مورد نیاز کشتی از قبیل قرقره ، طناب ، تور حمل کالا ، شاکل ، ابزارهای مورد نیاز و غیره
  • تعمیرات موتور ، ژنراتور ، بدنه روی آب  و زیر آبی

پروژه ها :

 

1-  طراحی و ساخت شناورهای فایبرگلاس صیادی  با ظرفیت 80 تن در سالهای 84 ، 85 ، 86 ، 86 ، 87 ، 88 ، 90 جمعاً  به تعداد 18 فروند

2- طراحی و ساخت شناورهای فایبرگلاس باری با ظرفیت 110 تن در سال 87 به تعداد 2 فروند

3- طراحی و ساخت شناور های فایبرگلاس باری با ظرفیت 150 تن در سالهای 86 ، 87 ، 88 ، 89 ، 90 جمعاً 21 فروند

4- طراحی و ساخت شناور های فایبرگلاس باری با ظرفیت 250 تن در سالهای 86 ، 87 به تعداد 4 فروند

5- طراحی و ساخت شناور های فایبرگلاس باری با ظرفیت 400 تن در سالهای 87 ،89                 به تعداد  2 فروند

6- طراحی و ساخت شناور های فایبرگلاس باری با ظرفیت 350 تن در سال90 به تعداد 2 فروند

7- طراحی و ساخت شناور های فایبرگلاس باری با ظرفیت 700 تن در سال 90 به تعداد 1 فروند

8- طراحی و ساخت شناور  فلزی  یدک کش 2600 اسب بخار  در سال 88 

9- طراحی و ساخت شناور لندینگ کرافت 1000 تنی در سال 90  به تعداد 1 فروند

تجهیزات کارگاهی :

1-  مساحت کارگاه 35000 متر مربع  که دارای سند ثبتی است که اخیراً 10000 متر مربع خریداری و به مساحت کارگاه افزوده شده است .

2- یک سالن سرپوشیده به مساحت 1500 متر مربع و ارتفاع 11 متر مجهز به جرثقیل سقفی با ظرفیت 30 تن و حدود 100 متر مربع انبار استاندارد

3- ساختمان اداری و رفاهی 200 متر مربع مجهز به  انواع رایانه و لوازمات اداری و مالی

4- تجهیزات مکانیکی از قبیل دو دستگاه جرثقیل  بویه خشک  و آنتنی ، کمپرسور ، دستگاه سند پلاست  ، ریگتی فایر  مورد نیاز ، انواع موتور جوش ، ماشین آلات بوش ، ابزار کامل از قبیل جت ، مینی سنگ جت ها و گرمکن برای تولید شناورهای فلزی ، انواع قالبهای  شناور فایبرگلاس  از 80 تن تا 700 تن ، ابزار آلات

5- بکارگیری اساتید دانشگاه در دشته کشتی سازی ، مهندسین و متخصصین کشتی سازی ، پرسنل فنی در ساخت کشتی های فلزی و فایبرگلاس

 

استانداردها ، گواهینامه ها و جوایز های بین المللی :

1- اخذ گواهینامه های استاندارد از سوی مؤسسه رده بندی ایرانیان

2- شرکت در سومین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در سال 86 در جزیره کیش .

3- شرکت در پنجمین جشنواره ملی تعاونی های برتر در سال 89 و اخذ تندیس به عنوان  تعاونی برتر

4-  شرکت در ............... نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی  اردیبهشت 91

5-  اخذ لوح تقدیر از مقامات مختلف