شرکت تعاونی کشتی سازی تلاش بندر عامری

ساخت شناور یدک‌کش خدماتی در بوشهر

ساخت شناور یدک‌کش خدماتی در بوشهر

یک فروند شناور یدک‌کش خدماتی با کاربری چند منظوره در بندر عامری بوشهر آماده بهره‌برداری شد.

سید جلیل لطیفی، در گفتگو با خبرنگار مانا در این ارتباط اظهار کرد: این شناور به عنوان یک شناور یدک‌کش خدماتی ویژه سکوهای نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این شناور به سفارش بخش خصوصی و با حمایت سازمان بنادر به شرط تملیک ساخته شده است، افزود: این شناور در نوع خود برای نخستین بار در کشور ساخته شده و قادر به جابجایی لنگرهایی تا 15 تن است.
مدیرعامل شرکت تعاونی کشتی‌سازی تلاش بندر با اشاره به اینکه این شناور با نام«آرامیت» در مدت 24 ماه آماده بهره‌برداری شده است، خاطرنشان کرد: در صورت تزریق منابع مالی در موعد مقرر، توان ساخت یک شناور این چنینی در 14 الی 16 ماه نیز وجود دارد.
لطیفی با اشاره به مشخصات فنی این شناور بیان کرد: شناور آرامیت 38 متر طول، 10.5 متر عرض، 5 متر ارتفاع دارد که تحت نظارت موسسه رده‌بندی ایرانیان آماده بهره‌برداری شده است.
لطیفی با اظهار اینکه این شناور همچنین مجهز به سیستم اطفاء حریق با دیزل پمپ 500 متر مکعب بر ساعت مستقل با دو مانیتور آتش‌نشانی است، گفت: طراحی نقشه و اجرای این شناور گرپ‌دار توسط متخصصان شرکت تعاونی تلاش بندر با کیفیت مطلوب انجام شده است.
وی اعتبار ساخت این شناور را بالغ بر 6 میلیارد و 900 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: 20 درصد هزینه ساخت این شناور به عنوان آورده متقاضی و بابقی از محل اعتبارات سازمان بنادر تامین شده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی کشتی‌سازی تلاش بندر بیان کرد: خوشبختانه دولت در حوزه صنایع دریایی گام‌های موثری برداشته و برنامه‌های متعددی دارد که البته با توجه به مستعد بودن این حوزه می‌توان اجرای برنامه‌ها و طرح‌های بیشتری را در برنامه قرار داد.
لطیفی در انتها نیز قدرت شناور آرامیت را 4 هزار اسب بخار عنوان کرد و گفت: این شناور اواسط هفته جاری به آب‌اندازی شود و علاوه بر آن، دو فروند شناور مشابه نیز در این مجموعه کشتی‌سازی در حال ساخت است.